- Dina fördelar som Premium-medlem
- 10% rabatt på artiklar
- Prioriterad expressfrakt
- Fri frakt från 250,00 kr
- Hjälp & Kontakt
Hjälp-Teman
My parfumdreams
Användarkonto är ditt personliga område. Du kan även göra olika inställningar här. Om du vill ändra ditt lösenord eller kontrollera dina beställningar är du på helt rätt ställe här. Via “My parfumdreams” i den övre navigationen kommer du till ditt personliga område.
Om du inte redan är kund, kan du registrera dig här.
- Mina uppgifter
- Min önskelista
- Mina beställningar
- Skicka tillbaka vara
- Mina meddelanden
- Hjälp och support
- Radera användarkonto
Mina uppgifter
Genom att klicka på “Mina uppgifter” kommer du till dina personliga uppgifter som du angav då du registrerade dig. Härnäst ser du dina användaruppgifter, dvs. ditt namn, kundtyp och ditt födelsedatum. På dessa rader kan du inte skriva in något.
Där ser du bl.a. e-postadressen och ditt personliga lösenord. Här kan du göra inställningar.
- Ändra lösenord
Om du vill ändra ditt personliga lösenord, behöver du ange ett nytt lösenord och sedan, för säkerhets skull, ange det en gång till på raden under. Du bekräftar det angivna genom att klicka en gång på “Fortsätt”.
- Skapa/redigera profil
Härnäst kan du skapa din profil, som visas varje gång du skriver kommentarer. Här kan du bestämma ett användarnamn, som visas varje gång du skriver ett omdöme. Det är viktigt att tänka på att varje användarnamn bara får användas en gång. Om du inte har skapat ett användarnamn, används i stället ditt förnamn och första bokstaven i ditt efternamn.
Du kan dessutom ange ditt kön och åldersgrupp.
Du kan även ange hudtyp, hudfärg och hårfärg.
- Lägg till adress
Om du vill lägga till en ny adress eller utlämningsställe, så anger du informationen i indatamasken och bekräftar med “Skapa ny”.
Min önskelista
Önskelistan sparar artiklar som du har lagt till på din önskelista. Du kan spara artiklar där genom att klicka på “Spara i önskelistan” direkt under “I varukorgen”.
Mina beställningar
Med ett klick på “Mina beställningar” får du en översikt över alla dina beställningar. Där kan du se såväl avslutade beställningar som pågående beställningar.
Via funktionen “Visa beställning” kan du se dina beställningar med detaljerad information. Där finns funktionen “Skriv ut” så att du kan skriva ut din beställning.
Skicka tillbaka vara
Om du vill skicka tillbaka en vara, kan du se din beställning under menyalternativet Skicka tillbaka vara och beställa en returetikett. Detta är dock bara möjligt om, utöver den lagstadgade rätten till hävande av köp inom 14 dagar*, även den 180 dagar** långa frivilliga returrätten ännu inte har löpt ut. Annars kan vi inte överta kostnader för returen.
* Här har du lagstadgade rättigheter till hävande av köpet.
** En förutsättning för att kunna tillgodoräkna sig den frivilliga returrätten är dock att du returnerar hela varan, i sitt ursprungliga tillstånd, oskadad och förpackad i sin originalförpackning.
I sådana fall är det möjligt att skicka försändelsen som försäkrat paket till följande adress:
Parfumdreams.se
Meisenstraße 12
74629 Pfedelbach
Tyskland
Mina meddelanden
Under “Mina meddelanden” kan du se alla meddelanden som har skickats till eller från ditt konto. Via “Detaljer” kommer du till meddelanden.
Om du vill skriva ett meddelande till oss, behöver du bara klicka på “Nytt meddelande”. Därefter kan du fylla i ämnesraden och skriva meddelandet. Meddelandet skickas då du väljer Skicka.
Hjälp och Support
Via Hjälp och Support kommer du till hjälpsidan på Parfumdreams.se. Här får du information om alla funktioner. Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta Serviceteamet. Du kan även undersöka under Vanliga frågor om din fråga redan är besvarad.
- Mitt användarkonto är spärrat - vad gör jag nu?
Om du har angivit ditt lösenord fel tre gånger, spärras ditt lösenord för ditt konto. Systemet skickar dig i sådant fall automatiskt en åtkomstkod via den e-postadress som du har uppgivit och du kan logga in EN GÅNG med hjälp av denna. Detta lösenord syftar bara till att du ska kunna ändra/anpassa ditt lösenord. Så länge som åtkomstkoden inte används, fortsätter ditt konto att vara spärrat. Om ditt konto spärras, kan du gärna vända dig till vårt Serviceteam, som kommer öppna ditt konto på nytt.
- Hur kan jag ändra mitt lösenord?
Via “Mitt konto” på webbsidans övre del kommer du till ditt personliga område. Med ett klick på “Redigera profil“ når du dina personliga uppgifter som du uppgav då du registrerade dig. Om du vill ändra ditt personliga lösenord, behöver du ange ett nytt lösenord och sedan, för säkerhets skull, ange det en gång till på raden under. Du bekräftar det angivna genom att klicka en gång på “Fortsätt”.
Radera användarkonto
Om du vill radera ditt användarkonto, var vänlig kontakta vår kundservice, i första hand via telefon eller e-post.